investera i en högriskfond

mina föräldrar investerade verkligen i en högriskfond när de bestämde sig för att ge mig liv. de trodde säkert att allt skulle gå fin fint. vad de kanske inte riktigt räknade med var väl att deras dotter skulle bli en såndär som det bara kan gå på två sätt för. antingen går det käpprätt åt helvete eller spikrakt uppåt. nu tror väl ni att jag är totalt galen som säger så. men jag ska berätta för er varför jag kan säga såhär och de som blir mörkrädda för dagens ungdom ska väl kanske ta och bege sig till en annan sida i sajberrymden nu för JA jag är åttiotalist och vi skulle väl tydligen få allt gratis?!

lilla jag nöjer mig nämligen inte med vad som helst. jag är hellre arbetslös än går tillbaka till mitt gamla jobb. att gå tillbaka till mitt gamla jobb ser jag som ett misslyckande. bara för att det är just att backa ett steg igen. det är inte det att det handlar om typen av jobb, jag kan tänka mig det mesta. även om det självklart inte är det som är mitt mål. givetvis har jag ett mål här i livet. ett ganska högt sådant också såklart. men just nu är jag nöjd med livet och det är väl bra. det handlar väl ändå om att vara nöjd med sig själv. så nu kan väl alla sluta tjata om att börja jobb där igen?

och nu kära vänner ska ni lättskrämda verkligen sluta läsa. idag har jag inte gjort ett skvatt. jag vaknade vid halv elva, slog på tvn och låg där till kvart i tolv då jag gick upp och tog på mig kläder. strax efter tolv kom helen hem. då la hon sig i soffan och jag la mig i sängen igen :) vid fyratiden slängde vi i en tvätt och tog på oss skorna och gick en promenad från solna in till stan. tanken var att vi skulle gått ända till globen men tidsbristen tvingade oss att ta tunnelbanan. bytte in biljetterna och tog oss tillbaka till fridhemsplan där vi handlade och sedan åkte hem. här sitter vi nu och har käkat varma mackor och tittar på ullared och fotbollsgalan på tv. nu blir det väl snart sängdags igen. kanske titta klart på bolt också. vi får se vad som händer.

skönt att det händer så mycket i mitt liv just nu! MEN imorgon är det p!nk och på onsdag är det min födelsedag och på torsdag åker familjen till lillsyster i london. jorå så atte jag klagar inte ändå.

hejhej!


Kommentarer
Postat av: Anna

Inte visste jag att du hade en blogg inte, men nu vet jag! Och eftersom jag bara sitter hemma på dagarna med verkligen inte mycket till liv så är det trevligt att läsa din blogg. Tycker du ska komma upp till Åre i vinter, vad sägs om det??

Postat av: my

jag tycker verkligen att jag ska komma till åre i vinter! har precis lämnat in skidorna för lite omsorg, nyslipade kanter och så lite kärlek på det :D dock är jag ju fattigast i hela världshistorien, men om jag vinner på triss eller något kommer jag! hur går företaget, inga resor mot jönköping? ;)

2009-11-11 @ 23:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback