förändringens vindar blåser upp till storm på klintvägen 12

 

idag har my lagat mat! ja hör och häpna. vanligtvis är det ju hon till vänster som lagar mat. även kallad lillasyster mia. men idag lagade jag mat. den enda rätt jag kan laga. stuvade makaroner och falukorv. inte att förakta dock. man måste hålla igång tre grytor samtidigt så sådär jättejäkla lätt är det ju inte. dessutom måste man hela tiden röra i den ena av dem för annars går det åt skogen och så måste man ju vända på falukorven samtidigt som man också tittar på makaronerna så att de sköter sig. mmm jorå så atte jag är väl ändå ganska bra i köket. vanligtvis har vi en annan uppdelning när inte mor eller far lagar mat. mia lagar jag diskar. bra ändå måste jag säga. man ska ju trots allt göra det man är bäst på. det gäller ju att nischa sig och utveckla en talang för något särskilt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback