är det ett tecken?

jag kan nästan ingenting om sport. det vet alla som känner mig. jag kan namnen på ytterst få fotbollsspelare. jag kan däremot lite lite lite fakta om en enda spelare. detta kan jag av den enkla anledningen att eurosport visade intervjuer och klipp ur matcher en sen kväll när jag var på friskis och stod på konditionsmaskinerna framför storbildsskärmen.

jag tänkte ju nu då att jag skulle googla lite inför min londonresa och började googla fotbollslag i london. namnet chelsea dök då upp på skärmen och det var ju lite välbekant ändå så jag klickade mig in på deras hemsida. kollade upp laget och vad visar sig inte då? jo om inte, nummer elva i laget råkar vara denna enda spelare i världen jag kan fullständigt namn på. ibland är det ju bara för roligt. är detta skoj för att klockan är ett och jag vet att jag ska upp igen om två timmar och för att jag inte har sovit jättemånga timmar föregående natt? jaja orka bry sig om alla andras åsikter jämt. jag tycker att det är skoj och då är det så. detta är min blogg och här är sånt skoj som jag tycker förtjänar att vara det!

men låt mig då i alla fall presentera nummer elva i chelsea; didier drogba!


update: nämnde jag att han är född den 11 mars?

update2: okej vakterna gjorde nog fel som släppte mig i lördags, jag tror att min kropp producerar knark själv som den släpper ut i blodet. varför skulle annars det här kännas så jävla skojigt?!




(enda anledningen till att jag lagt namnet på minnet är för att jag tycker att det är så fruktansvärt roligt att uttala. det ligger liksom skönt i munnen. sen att jag memorerade lite mer fakta har jag faktiskt ingen förklaring till. nu har jag ju inte heller dubbelkollat mina källor. han kanske inte spelar där längre? han kanske inte ens har nummer elva? i såna fall så berätta inte det för mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback