dom kallar oss mods

har precis tittat klart på dom kallar oss mods och uppföljaren ett anständigt liv. mucho bra där ja. se kan man ställa vissa frågor om hur inspelningarna har gått till och så vidare. men det ska vi ta imorgon i skolan. för en gångs skull så bad lärarna oss att titta på något som jag redan hade sett flera ggr innan och dessutom hade på dvd hemma. skönt. det blir så mycket roligare när man faktiskt tycker att det är intressant.
vi ska göra socialreportage i skolan nu. det är jättesvårt. det dyker upp en hel del etiska problem och dilemman emellanåt men det är samtidigt väldigt roligt och intressant. men det ska bli roligt att göra detta. vi jobbar även i par och jag jobbar såklart med min partner in crime, anna. möjligen för sista gången ihop. det är tråkigt. vi har ju gjort en del mindre och andra mer intressanta reportage under tiden ihop. bikupan var kanske inte det bästa medan berättelsen om pj fortfarande toppar listan. ja det är roligt.

min lärare berättade även idag om alla sina gamla reportage han gjort. bland annat har han skrivit om en händelse då polisen sköt ihjäl en man. min lärare begärde då att få ut handlingar om fallet från en myndighet och de svarar att mannen ifråga kan lida men av att uppgifterna kommer ut. min lärare säger då när han läser upp detta för oss att tro fasiken att mannen inte lider längre, det har ju en annan myndighet sett till så att han inte gör. haha. något i den stilen sa han. han är för fin min lärare.

nu ska jag somna in. ska lyssna på just idag är jag stark, just idag mår jag bra, ja ni vet den låten med kenta. bara för att få igång mig själv lite igen. jag måste peppa upp mig själv innan jag blir helt nerdekad. och för att har kenta och stoffe i färskt minne när jag vaknar. det blir bra det.

tjabba då.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Stooffe?? :)

2009-03-04 @ 12:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback