stegräknare?

bella på jobbet tyckte att jag borde köpa en stegräknare. eftersom jag tydligen har börjat gå så mycket. mycket är egentligen lite för andra men mycket för att vara bekväma my. men så kollade jag runt lite och en vuxen människa bör ta minst 10 000 steg om dagen. vilket ungefär motsvarar 7.5 km. ingen exakt vetenskap men cirka.
hittils har jag gått cirka 9 km om dagen. lite varierande på ork och tidsoptimism. men iaf. det är de sträckorna jag har exakta mått på, som typ runt munken och slingorna på axamo.
sen har jag ju slutat ta bilen, så jag går eller cyklar ner till stan och jobbet och hem igen. sträckan från mig ner till stan är väl ungefär 3-4 km och ut till jobbet hemifrån mig är det kanske 5-6 km. alltså går jag, eller cyklar då beroende på hur bråttom jag har, mer än 7.5 km om dagen. denna veckan då vill säga. det borde ju betyda att om jag fortsätter i denna takten så kommer jag att leva ett tag till. det är ju bra. plus att jag helt snöat in på jordgubbar och kiwi tack vare helen. det är så gott!
men jag fuskade lite idag. men hemmagjorda hamburgare är ju så goda! och aioli. herre min skapare vad gott det är!
men jag fick lite ångest efter grillningen ikväll så jag åkte till axamo och gick lite i mörkret med mia och niklas. bra av mig.

nu blev detta en träningsblogg också. härligt hur det ändras. det svänger fort i hockey!

Kommentarer
Postat av: Anonym

10 000 steg???! pfffttt, 20 000 om det ska göra nån nytta!!

2009-06-26 @ 07:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback