syndens näste på kungsholmen

ja alltså vad ska man säga. efter en lång och slitsam dag så unnade jag mig lite lyx. hur slitsam den egentligen var kan väl diskuteras, jag loggade tillsammans med marlene - inte så svårt eller jobbigt ens när man är ensam, sen blev jag även utan roomie och skaffade mig två inneboende inom loppet av några timmar. bra jobbat. det på jobbet tycker att jag ska bli projektledare för ingen förr har lyckats lösa ett problem av denna art så snabbt. haha. de är roliga på min praktikplats. sen efter denna långa och slitsamma dag gick jag från jobbet upp till hötorget och tågade kungsgatan ner (eller blir det upp?) till wesc concet store eller flagship store eller vad sjutton de kallar det. skulle kolla på hörlurar. ville ha ett par snygga sådana, egentligen kanske man ska gå efter kvalitet men alltså nu är jag ju inte dj och då duger ju dessa till att ha till och från skolan och jobb liksom. jag hade ju tittat på ett par innan på internet, och där hängde de i all sin prakt. mäkta fina alltså. den trevliga mannen i butiken visade kommande modeller för mig också men jag hade ju fastnat för dessa. så jag frågade vad de kostade och det visade sig att de var rea på dem nu, halva priset. vad skulle jag göra? det var bara att slå till! så nu har jag ett par grymma headphones! yeah.



sen tågade jag vidare uppför (eller nerför då?) kungsgatan och in på carlings, hade ju inte tänkt det heller men de hade tydligen tömning och superrea så jag svängde in. hittde en stor t-shirt/linne som jag tittat på innan och nu när den var så billig slog jag till. sen gick jag vidare på drottninggatan och svängde in på h&m och handlade en scarf för hela 40 riksdaler, en flytande eyeliner och en kortärmad klänning i kavaj modell från trend som jag hängde undan i lördags. ja men alltså för att ha handlat så fina grejer som jag gjorde idag så har jag inte gjort av med så mycket pengar. det är ju bra. saker här uppe i stockholm har ju kostat mer så att säga och det är disposable grejer. inte illa pinkat. passade på att köpa ett par nya leggings med då jag märkte att det var hål på dem jag tog på mig imorse. alltid detta problem!

sen gick jag hem och insåg att jag hade syndat. usch. fy på mig! så jag betalade två räkningar, lagade stuvade makaroner och köttbullar och satte mig tillrätta framför guldbaggegalan. en bra kväll. snart kommer lolo hit, hon ska sova över här :) hihi jag är 14 år igen och det är ju skoj.

måste kolla lite gossip girl nu innan lolo kommer.
byyyyeee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback