vill inte flytta hem

vill gärna stanna i denna lägenheten. gillar den skarpt. gillar läget. gillar närheten till tunnelbanan och allt.
blev sjukt sugen på att möblera och köpa nya möbler faktiskt. gärna egentligen designermöbler men det finns faktiskt riktigt shyssta alternativ på ikea. tur det för en fattig jävel som jag.

jag tänker mig en snygg soffa. en gräsmatta. en fin fåtölj. eller en fin pall. eller en hörndel till en soffmodul. man vill iaf ha många sitplatser i ett vardagsrum. jag tänker mig en stor kromad golvlampa med hängande armatur över soffan. jag tänker massor av stora krukor med stora växter i. jag tänker massa mysiga ljusinstallationer. jag tänker ute vs. inne. jag tänker myspys!

sen tänker jag även i sovrummet en sminkhörna med lampor à la hollywood. jag tänker också en stor säng. jag tänker låg vadderad sängstomme. jag tänker också att jag ska ha flera höga bokhyllor med en stege till. jag tänker en arbetsstation med stora skärmar för redigering.

jag tänker stort och det blir dyrt.
det kommer ju aldrig gå.
men drömma kan man ju!

nu måste jag faktiskt sluta titta på skärmen lite. mina ögon blöder snart. har suttit och redigerat hela dan med så nu måste mina ögon få titta på något som är lite vänligare mot dem. hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback