lugna gatan, eller?

 

var tvungen att blogga denna bilden för att reta hellanbellanbus. förstår inte varför hon använde sked för att kräma ur det sista av glassen. hon kunde lika gärna använt tungan. snacka om att våldta ben & jerry ;)

 

idag har det varit lugnt. jag och hellan har uträttat en del saker och goda gärningar. vi har lagat en trasig volvo v70. (inte illa va?! mekaniker har vi gått och blivit också) vi har hjälpt en gammal gubbe som trillade på trottoaren, vi följde honom hela vägen hem till äldreboendet. (mitt i korsningen stod vi och väntade på grönt ljus när hellan skriker "han trillade, släpp av mig!" och slänger sig ur bilen) vi har beställt mat till nyår för 16 personer. (trots att vi bara är 14 eller 13 eller eventuellt 15. det där med att räkna antal personer är visst inte vår grej riktigt) vi har lagat lunch för fem personer trots att vi bara åt för två och en halv. (som sagt räkna och uppskatta, inte vår grej) vi har legat i soffan och sovit hemma hos hellan. vi har gått en runda runt munksjön. vi har legat i soffan och sovit hemma hos mig. mycket hann vi med innan vi slutligen landade i soffan hemma hos åsa.

 

imorgon väntar en hektisk dag. mycket på schemat. väldigt mycket ska uträttas inför nyårsafton som stundar. men först ska jag till gymmet och bränna lite kalorier. skönt!

nu gäller det att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback