lund/jkpg/filma/skolan/jobb/skola/lund

ja det är ju inte direkt uppdaterat här.
man kan ju säga att jag missade den lilla biten.
helgen i lund innehöll allt det där som inte kan tas upp i en blogg. utan att lämna ut alltför många detaljer kan man väl sammanfatta den med några få utvalda ord: byggare bob, fylla, hångel, red bull, vattenpölar, efterfest och domkyrkan. men det var roligt! simba, herkules, jossan och jag i en och samma säng. det kan bara bli succé.

får väl kanske även bjuda lite på mig själv och citera en härlig konversation mellan mig och jossan framåt halv sex snåret precis innan vi somnade på lördagskvällen:

j: ååh myy vad roligt, ni skulle passa så himla bra ihop! iiiih!
m: jossan lägg av!
j: a men du förstår inte, båda är sådär små och gulliga.
m: sluta mobba mig då.
j: men mysan varför tog du inte hans nummer?!
m: han stack ju innan jag hann fråga!?


det är ju ugefär så det kan gå när vi inte har samma uppfattning om vad som just hänt? att sen också killen som konversationen handlade om lurade ett psyko att lura med mig runt domkyrkan en miljon varv tills jag inte visste var jag var är ju en helt annan historia som kanske egentligen inte alls hör hit men som i nytt ljus känns som en jävligt bra idé ändå. jag kan inte annat än tacka och bocka.

sen drog ju skolan igång igen på måndagen och det var nyhetssändning och bitterhet och massa skit och på fredagen var det ekonomitenta som var sådär löjligt enkel att man skrattar åt det. fast det var nog inte alla som skrattade åt den men jag och de två andra tjejerna i lilla ligan i klassen var ju sjukligt pålästa så ja det var ju inte särskilt svårt ändå :)

sen var det ju helg och den innehöll ju inget mindre än en date med emma och massa jobb. och en hejdundrandes förkylning.
och det är den förkylningen jag nu sitter och funderar på hur jag ska hantera.

idag var det ju skola och när klockan ringde vände jag mig om och tänkte att jag kan sova lite till och va sjuk idag. men sen vaknade jag till vid kvart över åtta och insåg mitt misstag så jag drog på mig ett par tights och en stor munktröja och gick till skolan iaf. kom fram i tid och fick höra på journalisten björn häger hela dagen. han var faktiskt riktigt underhållande att lyssna på. kanske inte direkt sådär konkreta tips som man tar åt sig av för att man aldrig hört dem förut me ett resonemang kring dem som var intressant och ändå gav lite mer förståelse för vad fasen det är man gett sig in på egentligen.
så nu sitter jag här och ska strax sova. imorgon blir det intervju med lolos mormor. det kommer nog bli fantastiskt. jag hoppas det iaf. funderar på om jag ska skriva ner mina frågor, men nä, jag gör nog inte det, jag vet att jag bara läser dem rakt upp och ner då så det är bättre att det får flyta på precis som det faktiskt ska göra på riktigt. men sen har vi ju alla våra tekniker. men jag föredrar min teknik prata-om-all-möjlig-skit-tills-dess-att-ni-kommer-fram-till-det-du-ville-veta-tekniken. de fungerar allt som oftast. speciellt med människor som är ovana vid intervjusituationen och gillar att prata iaf lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback