godkänd dag i skolan

nej förresten den var nog mer än godkänd. vad som däremot kanske är mindre godkänt och lutar mer åt icke godkänt hållet är min kost och mitt personporträtt.

men först, dagen idag. peter lindgren från tv4 pratade lite om nyheter och programlederi. han gav oss sedan en uppgift att skriva manus, tex telegram osv. sen fick vi alla snällt ställa oss framför kameran och presentera våra nyheter. jag däremot satt ju på bästa platsen i kontrollrummet och skötte alla spakarna - me like! men jag var ju tvungen att leka nyhetsankare jag också. eftersom jag var sist ut hade jag ju hunnit med att bygga upp en härlig nervositet och det kändes som om jag bara rabblade av alla telegram i en rasande fart. men men. det var kul iaf. jag gillar faktiskt att stå framför kameran lite, iaf när det går bra. men mest gillar jag kontrollrummet, jag älskar atmosfären där inne :)

maten har varit sådär...

frukost: hönökaka med absolut ingenting på. (oerhört torrt och det var i bilen på väg till skolan)
fika: bulle
lunch: nått kött som var gott och nån god tunn sås. lite tomater endast till detta.
"mellanmål": snickers och coca cola. (jag skulle skriva fem telegram på kort tid och behövde det så sen på eftermiddagen)
middag: kattis hemlagade köttfärssås och spagetti. (bra med tanke på hur övriga mål sett ut under dagen, mindre bra att jag hade bakat en kladdkaka under tiden hon klippte linus som vi åt till efterrätt)

nu är det dags för mig att gå till sängs.
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback