filmmaraton

man kan säga att jag hade ett riktigt filmmaraton igår. eller kanske snarare ett triathlon. vad vet jag, jag är ju inte så intresserad av sport. kände mig lite inte nere och inte krasslig men ändå dämpad. hade lite ont i halsen vilket i och för sig gick över efter en timma men ändå.

inledde i alla fall dagen med att titta på tarantinos jackie brown när jag åt frukost.
handlingen och själva filmen är väl egentligen inte världens bästa men jag gillar tarantinos sätt att filma och redigera.

efter att jag duschat och "jobbat lite hemifrån" (jobba hemifrån är i min värld att försöka få tag i så många människor som möjligt och hoppas på att någon ställer upp på en intervju och under tiden även titta på serier som entourage, gossip girl, greys anatomy, one tree hill och samantha who) så fortsatte jag med att titta på en film som anna rekommenderade. den heter the bucket list och var en skön men sorglig film om två äldre herrar som ligger på samma sjukhus och skapar tillsammans the bucket list. bra film med två grymma herrar - jack nicholson och morgan freeman.

efter det så kunde det ju bara fortsätta i en riktning och det var då storfilmen för i år plockades fram ur hyllan. sex and the city the movie. ja jag säger då det - "get carried away".
trots att det inte är första gången jag ser den kommer fortfarande de här oväntade skratt- och gråtattackerna när de känner för det. jag gillar filmen. trots att de riktiga sex and the city älskarna var sådär så måste jag ändå säga att jag tycker att det är en bra film producerad helt i min smak.

jo men det var en ganska givande måndag jag hade faktiskt. hann till och med klämma in en promenad och solning där emellan. bra jobbat my.

nu väntar jag bara på att moder ska komma hem. vi ska åka till ikea. jag vill köpa lite ramar. fick sån lust att rama in fina kort när jossan bad mig leta fram fina kort igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback