long time no skrivet för jag har inte orkat

nej jag vet jag har inte uppdaterat på ett tag men alltså jag orkar verkligen inte. har tenta på onsdag som jag förövrigt inte kan nånting av. har varit i sthlm med klassen förra måndan - onsdan. ska till sthlm nästa lördag för lite mer idol. och så vidare och så vidare. ja och så ahr jag börjat skriva slarvigt som fan med. för ett år sedan trodde jag att skrivandet var mi passion, nu vet jag att jag inte vill skriva, iaf inte just nu. en kort presentation av mig skulle kunna lyda som följer: my westerlund - 20 år. journaliststuderande utan någon som helst ambition att få skriva för en stor tidning. inriktar sig hellre på tv och komersiella grejer. helst av allt underhållning.
kul va.
men samtidigt vet jag att om jag skulle få jobb på låt oss säga aftonbladets nöjesredaktion så skulle jag ju givetvis förmodligen älska det. det tror jag iaf. eller på någo bilaga kanske. på min skola är inte det klassat som seriös journalistik det jag håller på med eller vill hålla på med men å andra sidan så gör jag ju det för min egen skull och inte för deras och framförallt för de som gillar att läsa/titta på det. så är det bara.

men en annan sak jag kommit på är att det skulle va grymt coolt att vara skivbolagssnubbe. tänk att få ha som yrke att lyssna på artister och band och sedan försöka signa dem om de är riktigt bra och har potential. det är makt. rolig makt.

usch jag känner att jag har blivit som någon som jag inte vill bli som. jag ahr alltid nöjt mig med det lilla. typ servera och plocka disk. jag kan fortfarande göra det men jag ser inte på det på samma sätt längre. men det är väl bra med mål i livet?! samtidigt så behövs det ju faktiskt någon som gör det också.

sthlmsresan med klassen var iaf bra. studiebesök i all ära men vissa sov jag faktiskt på. haha. på riktigt, men hon sa inget hon som hade hand om oss, även om hon satt jämte mig. kul.
svts kontrollrum och tv4s kontrollrum var iaf sådana rum som jag vet att jag skulle trivas i. mycket. hur coolt som helst enligt mig. kanske inte så coolt i andras ögon men det här med knappar och makt över sändningar det fascinerar mig på något vänster.
besöket på aftonbladet och expressen var också såna besök som intresserade mig mycket. det skulle vara riktigt roligt att jobba där tror jag. men men vi får väl se hur det blir med det i framtiden. just nu står ju inte skrivandet högst upp på min lista om man säger så.

dags för att borsta tänderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback