åååh vad jobbigt

saker jag bara måste göra men inser att desperate housewives är roligare ändå just nu:

  • läsa ett kapitel i boken massmedier inför föreläsningen imorgon (boken är tjock, har minimal text, handlar inte om någon såpa på tv och är fin för den är rosa - det räcker med att titta på den för den här gången)
  • 3 svenska inlämningar (kanske halkade efter lite när jag tog mig friheten att göra längre praktik än de andra i min klass)
  • ledaranalys (denna kommer aldrig bli gjord det är sånt jag vet)
  • ståuppa (denna måste bli gjord innan jag slutar annars får jag inget slutbetyg, dock har den legat och mognat nu i mer än ett halvår)
  • plugga till omtenta i metodik (om jag inte förstod lagboken första gången vad får min lärare då att tro att jag kommer att göra det andra gången?)
  • plugga till hlk-tenta (vem har varken ork tid eller lust? fast nu handlar det om tv och produktionsbolag och de stora ägarfamiljerna inom mediesverige så denna kan kanske bli gjord med ett godkänt)
  • omtenta i massmediehistoria (om jag scorade hälften av poängen för godkänt första gången utan att plugga borde jag fixa godkänt genom att faktiskt plugga, eller?)
jo men alltså att ha det här hängande över sig känns ju inte alls betungande. nej nej. jag vill döööööööö. det är synd om mig, tyck synd om mig. gör det! jag borde hoppa av och skaffa mig ett liv, fast nä kanske inte ändå.

idag har vi ju faktiskt lärt oss om roliga grejer. eller ja det var ju kanske mest sami och jag som tyckte att det var himla skoj eftersom det handlade om tv och ägarfamiljerna och imorgon ska det handla om produktionsbolag. idag handlade det mest om stenbecksfären, i framtiden är det baykesfären, det har han minsann bestämt sig för idag på lektionen. det är väl bara att hoppas på att vi fortfarande är på god fot då så att man kan få jobb eller nåt liknande. haha.

nu ska jag lägga mig i min säng och sova och vakna i tid imorgon så jag slipper se ut som någon hämtad från grease eller åttiotalet som jag fick höra idag. yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback