det är skönt att kolla på sånt som är ointressant

jag brukar sitta och titta på tv hemma, ganska ofta.
allt som oftast brukar min syster och hennes pojkvän slå sig ner i den andra soffan och börja bråka om vad vi ska titta på.
jag brukar bli den som får ge mig och låter dem bråka vidare om programväljandet.
ikväll satt jag och kollade på topmodel och allt var frid och fröjd tills de där två kom in i vardagsrummet.
mia och jag vill givetvis se topmodel men det vill absolut inte niklas. det är töntig och vi får lov att se fram till utröstningen. men vi får inte se vem som åker ut utan vi får bara se utvärderingen och hur bilderna blev.
mitt i alltihopa blir det reklampaus och mia börjar snabbt zappa. helt plötsligt skriker niklas stop det där vill jag se och ett otroligt roligt meningsutbyte sker:

mia: men niklas det var ju bara reklam.
niklas: ja vadå?
mia: men du vill väl inte se på wokpannor?
niklas: jo det kanske jag visst vill.
mia: men du är ju inte ens intresserad av det?!
niklas: det är faktiskt skönt att kolla på sånt som är ointressant ibland!!!!

mia byter snabbt kanal till femman där grey's anatomy går och säger lika snabbt som hon bytte kanal.
"bra då kan vi lika gärna titta på detta då eftersom det också är ointressant!"

niklas blir då lite putt och går därifrån med raska steg samtidigt som han säger: då går jag ut till yvonne och sätter mig. yvonne är alltså våran 52-åriga mamma som denna 20-åriga kille hellre umgås med än sin flickvän och hennes syster.

haha alltså jag dör av skratt. jag vill också ha en pojkvän att utbyta så otroligt roliga meningar med. vilka konversationer man kan ha med någon man älskar men bråkar lite lätt med.

summa sumarum - jag behöver en pojkvän nu!
(detta kan alternativt ses som en kontaktannons med svar till söt-och-trevlig-tjej-i-tjugoårsåldern-med-humor-och-nä[email protected])

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback