tidig morgon

vaknade halv sex. skulle egentligen kanske ha vaknat tidigare men nu blev det ju som det blev. håret blev lite lidande men jag får tvätta det imorgon. åke till jobbet. dock inte alls stressad eftersom jag skippade duschen. väl framme inser jag att jag inte har något kort med mig. jävla skit. jag tog verkligen ur det ur väskan när jag skulle ut i lördags och bytte väska eftersom jag tänkte att jag inte ville ha det med mig om jag blir aspackad och tappar bort det. bra var väl det men det hade varit ännu bättre om jag tagit med mig det imorse. halv sju står jag iaf på jobbet och funderar på vad jag ska göra. vi öppnar ju sju och då måste alla kassor vara färdiga och klara. tack. och eftersom man är ensam i kassan på morgonen är jag den enda med behörighet på mitt kort in till valvet som jag så fint väljer att kalla det. jaha. vad gör man. ställer mig i dörren och tittar ut på vägen. jag hinner inte hem och tillbaka och räkna upp kassorna på en halvtimme. och tiden har ju redan börjat rinna iväg så jag hinner absolut inte åka hem längre. kollar på anslagstavlan vem som har jouren och slår en signal till denne. inget svar, nähä. står och tittar ut i tomma intet och kommer sedan på den briljanta idén. kattis bor på torpa hon har ju kort både in till kassarummet och nyckeln till vårat skåp där mina arbetskläder är inlåsta. haha. shysst att ringa tjugo i sju på hennes lediga dag. men nöden har ingen lag. slår numret och det hinner gå fram tre signaler innan jag ser emils bil borta i horisonten och lägger på. emil har ju huvudnyckeln! haha. men kattis hinner vakna och ringer upp. jaaag vet jag är en fin vän jag väcker dig tjugo i sju på din lediga dag men vad ska jag göra. men hon oroar sig mest över att det regnar. haha ja vilket liv. emil öppnar iaf åt mig och hämtar sedan en bultsax så jag kan klippa upp låset. jag hinner faktiskt klä på mig och räkna upp kassorna innan klockan slår sju. fenomenalt!
kattis blev dock lite arg eftersom jag nu har pajat låset. för enligt henne förstörde jag inte bara för mig utan för henne också för nu funkar ju inte den nyckeln hon har längre. haha. det kom från rätt käft, ett kort tag efter att jag och hon flyttat in i skåpet fick hon klippa upp låset. bra damer vi är! men men ingen skada skedd. jaja.

nu ska jag bara ta det lugnt och äta lite mat och sedan lägga mig i soffan och bara va. skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback