jag måste avreagera mig lite

jobbade idag. jag var själv i kassan med alla sommarjobbare. men det gick bra ändå tycker jag. jag va ute på byggen först men sen mot slutet av dan omkullkastades alla min planer om en lugn stängning. jaja. jag och mikaela räknade byggen ihop. jag tänkte att det skulle va e bra idé så att hon kunde fråga direkt om det var något hon undrade över, hur ska man annars lära sig liksom?! men ho tyckte att det var en bra idé också tror jag för hon sa absolut inte nej och verkade lite lättad. allt gick bra och hon skötte sig så jag var också nöjd, men det var då helvetet brakade loss. av två möjliga telefoner ringer två. i den ena är det andreas i den andra chefen. my du måste komma in. haha oooookej. jag springer in för att se att det är kö i två kassor fast bara en är öppen. heeelllooo, vad hände?! jaja jag ställde mig där och betade av kön ganska snabbt, inget krångligt egentligen och sen fick jag springa över till nästa kassa och hjälpa till med lite krångligare grejer. men överlag gick det ändå väldigt bra under dagen med de förutsättningar vi hade. jag förstår inte varför inte någon har gått igenom rutiner och sånt bättre med de nyanställda. jaja nog tjatat om det. alla skötte sig så det var ju bra ändå. huvudsaken är att man försöker och frågar om man behöver hälp.

det var lite skoj på jobbet idag också. jag skulle hämta mina truckskor som jag aldrig använt och tar på mig dem. känner att något är fel och tittar ner på fötterna. jag har två vänsterskor på mig?! jaha, hur hände det då? är det sånt som händer för att man är stressad eller för att man borde straffas av gud och blir straffad på det sättet. ringer han som är chef för helgen och han bara asgarvar och börjar härma mig hur jag skulle sett ut om jag gick i två vänsterskor. allt detta medan jag står på balkongen och ser hela spektaklet. lill-my (vår andra my på jobbet) dör av skratt jämte och jag vet inte vad jag ska göra. men efter en stund och lite letandes hittade jag en högersko i rätt modell och storlek och kunde gå ut och vända virke igen. tur för mig haha.
på eftermiddagen kom lille bebisen in på jobbet. eller ja han kom in med pappa. den ungen är så himla söt. han är nog den enda bebisen som inte skriker när han ser mig. han ler bara och dreglar lite. eller han dreglar mycket, över allt. och han vill suga på allting och ta på allting. han kommer bli livsfarlig när han blir stor så söt som han är. men jag erbjöd mig att barnvakta lite medan pappa handlade så jag gick runt där med lillen på armen då en kund frågar mig om det är dagis och möjligt för henne att lämna in sina barn medan hon handlar. haha. ja vesst supermamman my är i farten lämna in alla ungar vetja. jag kommer nog kanske inte bli en så jätte bra mamma så virrig som jag är men ändå. hoppas går ju.

förövrigt såg jag världens roligaste bild på facebook just nu. haha. jag tror jag dör. den höjde mitt självförtroende något och jag kan leva på den i en vecka nu. plus lite annat grejs som har hänt idag. hoho. bergochdalbanan är på toppen nu. men snart går det väl neråt igen så det är lika bra att njuta medan man kan!

dags för sängen nu. f kommer tjugor över nio imorgon, bäst för mig att jag är uppstigen och påklädd då. bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback