i'm sick and tired of always being sick and tired

pratade med mina kära lilla doktor idag. kul att han kutar runt på sjukhuset och grejar och fixar för att få mig bra. känns tryggt :) hur som helst hade han nu satt igång en massa personal på medicinavdelningen, infektion och labbet att fixa och dona. om inte annat för att försöka förstå bättre om någon mer kommer in som har samma problem som mig. men han hade uteslutit massa sjukdomar med hjälp av de tester vi tog sist och det kändes ju skönt. sen sa han att jag skulle fortsätta att äta mina små lila piller tills han kom på nåt bättre. detta kan alltså innebära tills jag dör. haha. tack. jaja. det roligaste med tabletterna är doseringen. jag skulle ta åtta om dagen. men det funkade inte så nu ska jag testa mig fram och komma fram till min egen dos. haha. jag är snart min egen läkare för fan. men det är klart när en så högt uppsatt och välansedd läkare säger så då gör man så. klart slut.

jag har verkligen blivit för blödig på sista tiden. helt sinnes. idag började jag gråta när jag tittade på sjukhuset och en kvinna förlöste sitt barn. vad är det för fel på mig? att gå från den som aldrig gråter till den som alltid gråter är ett ganska stort kliv. haha. men det sjuka är vad jag gråter över. filmer och nyheter?! ja menar halllååååå.
däremot så är jag ju ganska ond av mig i övrigt så jag vet inte. men nånstans måste man ju ha en ventil och den finns väl då bland nyfödda barn och misär. vad vet jag?

idag var det en tjej som föreläste om grävande journalistik för oss i skolan. hon hade verkligen jättemycket intressant att säga. jag har aldrig varit så vaken på en lektion i hela mitt liv. hon hade varit och wallraffat i kina och gjort ett jättebra arbete om smyckesindustrin som sedan blev en bok. ni kanske har läst den? den heter iaf sjukt billigt. jag fick dock lite ångest när hon började prata om alla kinesiska arbetare som dog i stendammslunga för att de satt och slipade stenar som ska användas till de smycken som jag sedan köper på h&m, glitter, albrektsguld m.m. det där med människorätt är helt sjukt. man borde ge sig ut i världen och se mer för att verkligen förstå och ändra sitt beteende. men å andra sidan skulle man ju aldrig få komma in i en fabrik om man inte gör som hon gjorde och wallraffar. men what the hell. jag får helt enkelt läsa mer, lyssna mer och tänka till före.

hon hade jättebra tips om massa annat också. tex hur man spårar ipadresser och lite sånt användbart. hur bra som helst!

nu ska jag dra ett avsnitt av two and a half men. ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback