sagan om mattanten och det tomma skrivbordet

idag mina vänner fick jag en chock när jag kom till jobbet. mitt skrivbord var så välstädat att där endast fanns en dator kvar. papperskorgen var tömd och alla högar av skräp var borta. det var rent så långt ögat kunde se. vad hade hänt?!

när jag lämnade redaktionen i måndags eftermiddag var det inte fullt så välstädat. i tisdags låg jag hemma och sov ruset av mig. och idag när jag kom till jobbet var det rent. all skit var borta. puts väck. jag tror att stekarn ligger bakom detta. men jag lever i ovisshet ännu. men eftersom han har satt mig på att städa två bilar invändigt imorgon medan han tyckte att han bara behövde städa en så är han starkt misstänkt. dock kanske inte mer än rätt att jag städar två eftersom han sliter lite lite lite men bara lite mer än vad jag gör ;)

nåväl. redaktionen ska tömmas och in ska något annat program flytta. tror att det var...eller nej jag vet ju faktiskt inte ens. någon ska iaf få ta över efter oss. det är lite tråkigt. jag trivdes där. men men.

förresten så måste ni få höra historien om den roliga damen i lunchmatsalen. hon är husmor eller liknande. vi kallar henne L.
när man kommer på morgonen får man skriva upp sig på en lapp före klockan tio om man vill ha lunch. detta för att hon ska kunna beräkna ungefär hur många hon ska laga mat till. inte så konstigt. i måndags hade jag glömt bort detta och jag gick snällt bort till henne och frågade om det fanns mycket kvar så att jag kunde äta ändå trots detta lilla missöde. L tittar strängt på mig och säger ja det går nog bra. rädd som jag är traskar jag bort och tittar på matsedeln. "smått&gott" ahaa tänker jag och säger gott väldigt högt för att hon ska höra när jag berömmer hennes kokkonster. inuti mitt huvud snurrar endast ett ord runt i karusellen; rester.
men jag äter och det är faktiskt gott det hon har plockat fram ur frysen så det är ju bara till att le och va glad.
idag dock skriver jag upp mig utan att titta på matsedeln. jag äter frukost och jag äter inte mindre än tre äggmackor till L:s förfäran, äggen håller på att ta slut och jag var bland de första in på redaktionen. haha, oops.
när jag senare under dan tittar på matsedeln ser jag att det inte är min favoriträtt som står där och några på redaktionen föreslår att vi ska hämta mat. mums säger jag och anmäler mig frivillig (typ frivillig jag var den enda som inte hade något att göra) att åka och hämta maten.
när jag anländer med maten sätter vi oss i matsalen och glufsar i oss. L går förbi mig och hon tittar återigen strängt på mig. jag misstänker att hon tänkte "fan nu har snorungen skrivit upp sig på listan men då äter hon inte, nu kommer det ju bli en massa mat över".
så alla som jobbar kvar efter jul kan ju vänta sig smått&gott inom en snar framtid. jag däremot kommer att få bemästra ännu en mattant.

fast egentligen tror jag inte att L är så sur. och hon vet nog inte ens vad jag heter så hur skulle hon kunna veta att jag skrivit upp mig. egentligen är hon nog en väldigt glad dam. hon ler ju faktiskt varje gång jag ser henne. haha.

nu måste jag sova.
god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback