ironi i dess roligaste form



ni vet det där tipset jag fick av en läsare om att man mår illa om man har för mycket på sig när man åker tunnelbana?
jag har fått uppleva det nu!
häromdagen fick jag springa till tunnelbanan och givetvis blir man ju sjukt varm när man sedan kommer på tunnelbanan och står iklädd en stor fet dunjacka. tillråga på allt så hade någon spytt på just det sätet närmast dörren som jag klämde mig in genom. tror ni att jag mådde illa?! fy fan alltså. men men. det var bara att hoppa av och ta en nypa luft och missa bussen. det gick ju bara inte.

dagen efter vaknar jag ju givetvis inte heller jättetidigt så jag springer till tunnelbanan för jag vill ju för allt i världen inte komma försent för andra dagen i rad. där sitter jag och svettas som aldrig förr när tåget helt plötsligt stannar och rösten i högtalarna meddelar att det är mycket köer på grund av person på spåret. helt plötsligt mådde jag illa igen och det vara bara att för andra gången denna veckan dra iväg ett mess till "bossen" och meddela att jag skulle bli lite sen. kul!

men sen igår gick jag på stan och inhandlade mig en lite tunnare jacka. jag var bara tvungen. en jättefin svart kappa från h&m. så idag vaknade jag ju givetvis skittidigt och kom i god tid till tunelbanan och kom fram till jobbet så tidigt att jag inte visste vad jag skulle göra.

ironiskt, inte sant?

passade även på att köpa en mysig kofta på jc som jag har tittat på ett tag nu. fick med en film på köpet också som heter paranoid park, tittade precis på den, lite lustig var den men ganska bra.

nu ska jag sova. vi vet ju alla vilken dag det är imorgon, och det lär bli en lång dag för mig!

Kommentarer
Postat av: lovisa

haha! vad var det jag sa?

man springer, blir varm, alla andra är varma, det är trångt, vagnen gungar och har man otur får man åka baklänges.



mitt enda knep mot det där är att ta på sig mindre kläder om man vet att man ska åka tunnelbana.



jag blir knäpp.

2008-12-05 @ 12:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback