dåligt dåligt

shit vad jag är bra på att uppdatera. men jag tror att det tyder på något helt annat än skrivkramp eller depression. jag har helt enkelt varit mycket upptagen. jag har träffat mina gamla barndomsvänner, jag har varit i göteborg och shoppat, jag har återupplevt gymnasietiden och friskat upp musikminnet från tidig ungdom.

i vilken ände ska jag börja?
där jag slutade senast var iaf fredag och jag skulle på konsert med kattis och nella. den slutade väl. vi hade väldigt roligt, backyard var ju inte helt oväntat outstanding, vinet var välkylt och lättdrucket och ölen bara slank ner. det blev en tidig hemgång för min del eftersom jag jobbade dagen efter och mor min körde mig till jobbet eftersom hon inte trodde att jag kunde köra bil. det är här någonstans saker och ting börjar upprepa sig.


lördagen var tänkt lugn med slutade med allt annat än lugn. emma bjöd in till middag och jossan bjöd in till...eller nej det tar vi inte här, det är alldeles för officiellt. nåväl, fem flaskor vin var återigen otroligt lättdruckna, fyra personer var glada i hatten och mätta och belåtna, louise längtade efter öl eftersom hon är sådär förtjust i vin, och vi tog bongo med storm. mycket bra kväll, lite för bra. söndag morgonen inleddes med att jag försov mig och inte alls kunde köra bil. tur att kattis skulle jobba och hade bil. cykeln ner till torpa jeddan ut till k rauta. bra mönster det här.

sen gick en vecka förbi. trodde jag. onsdagen innehöll alldeles för mycket av det goda såsom fotboll i ösregnet och öl och cider och en alldeles för hurtig dag dan efter. anna, jag och boråspojkarna intog lekparken för att inse att vi var för gamla, för stora och framförallt för tunga. inte kul. men pastabageriet var väl värt ett bakisbesök. sen skulle anna vara ännu hurtigare så hon och jag åkte longboard utmed vätterstranden och käkade glass, det var motvind, det var outhärdligt och anna var outtröttligt. tack gud!
jag hann även med under veckans gång att följa angelica en dag i skolan med min filmkamera och klippa ihop detta till ett fint litet reportage. jag var också väldigt ensam som enda person i klassen med en frånvarande lärare. men som vi brukar säga -  ensam är stark!

fredagen kom ju inte helt oväntat och det var dags att friska upp minnet lite. jossan och jag satte oss i bilen och hon hade rotat fram alla gamla skivor som vi bränt genom åren under den galnaste tiden i iaf mitt liv, gymnasietiden. vi sjöng och härjade och mora träsk - klappa händerna blev återigen en favorit. det blev inte jätte mycket shopping men det som fick följa med hem var så himla bra att vi var tvugna att ta på oss detta och gå ut på lördagen. men icke att förglömma, först jobb!

utgången som egentligen skulle varit "vi går ut och tar ett glas vin" slutade med att det kändes som om jag gick på gymnasiet igen och jönköping var sig likt och bjöd på det bästa av de bästa, gamla sveas, eller numera känt som apt. det var en rolig kväll och det blev inte alls ett glas vin utan en flaska och några glas med alldeles för mycket sprit i och vi lyckades med bedriften att trolla bort en stackars killes röda näsduk, men vi trollade såklart fram den igen - dududududududududu. jaja man lever bara en gång och jag vaknade något sent på söndagen för att inse att jossan sov gott och jag var tvungen att hoppa i snickarbyxorna och tvinga niklas att köra mig till jobbet eftersom jag förmodligen än en gång riskerade att köra full.

ja och det är väl ungefär så långt jag har kommit i mitt liv. det är ju mindre spännande att läsa om det, desto mer spännande att vara med om. kul va :)

vi får se vad kommande vecka bjuder på och framförallt blir det spännande att se vad helgen bjuder in till.

tack för mig hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback