My i storstan = vilse

Här följer den dagbok som jag skulle föra under min praktik. Den är skriven för min lärare men jag tänkte dela med mig ändå.

Kära dagbok!

Idag är det torsdag. Jag stressade från skolan till bussen och sprang genom hela resecentrum och kom fram precis när bussen svängde ut från stationen. Tack, tack som fan. Så där stod jag svettig och äcklig och började nästan gråta. Men jag samlade mig och gick till swebusluckan för att se när nästa buss gick. Jaha om en timma. Jag orkade verkligen inte vänta så länge så jag gick till SJ och kollade om det gick något tåg. Japp en halvtimme senare, det tar jag! Det kostade inte så farligt mycket mer än bussen i alla fall så det var ju kanske egentligen bättre. Skönare om inte annat.

Kom fram till stationen i Göteborg och försökte orientera mig. Det gick sådär bra om jag ska vara helt ärlig. Om jag ska erkänna så är jag riktigt jävla kass på att hitta saker. Jaha då fick vi den sanningen också då. Men hur som helst så kom min kompis Emma in till stan och hjälpte mig så jag hittade fram till hotellet. Bra tjej det där.
Efter att jag hade checkat in så gick Emma och jag till Fröken Olssons världens bästa fik i Göteborg, enligt mig. Vi satt där några timmar och sen gick jag hem, och nu skriver jag det här.

Nu är det dags att hoppa i säng.

Godnatt!

Dear diary!

Jag försöker variera mitt språk. Bra va?!
Idag är det fredag, vet ni förresten att jag föddes på en fredag...lagom till helgen?! Haha ibland är jag ju bara för rolig. Ehm ja. Hur som helst. Idag var det upp tidigt för att käka frukost och sedan bort mot Svenska Mässan och Idol 2008.
När jag kom fram stod en liten grupp om tio personer utan för entrén och väntade. De skulle också hjälpa till. Vi stod där och snackade en liten stund innan inspelningsledare Rind kom ner och hämtade oss. Den lilla gruppen människor visade sig vara mycket trevliga personer som går på en gymnasieskola i Göteborg. Tilläggas ska också att det fanns ytterligare tre personer på plats. En kille och en tjej som satt och köade. De hade kommit dit en liten stund före oss och deras intentioner var att komma först in på lördag morgon. Och det kommer de lyckas med för i övrigt var det folktomt! I sann journalistanda var jag ju givetvis tvungen att fråga dem en massa frågor och de svarade vänligt eftersom det visade sig att allt de ville var att bli kända eller komma med i tv. Och de lyckades faktiskt för en stund senare kom tv4 Göteborg och intervjuade dem. Skoj för dem!
Nåväl, vi gick i alla fall in och gick en rundvandring för att lära oss var allt låg och vad som skulle hända. En sak, allt ser mycket större ut på tv!
När Rind skulle dela ut uppgifter till oss började ungdomarna slåss om de bästa uppgifterna. Men det slutade med att alla blev nöjda. Mig hade hon en speciell uppgift till. Jag ska få vara med produktionsassistenten inne på det de kallar för produktionskontoret. Coolt! Jag ska alltså få vara med henne som ser till att allt fungerar och blir bra. Snacka om att slussas in i maskineriet.
Från början var det bara tänkt att jag skulle vara med fredag till måndag men Rind undrade om jag ville och kunde stanna till onsdag. Självklart kan jag det svarade jag glatt. Hur bra som helst!
Innan vi gick därifrån fick vi skriva på ett sekretessavtal och Rind varnade oss för alla onda journalister som kommer på lördag som kommer att ställa massa svåra frågor som vi inte får svara på. Ganska roligt att hon varnade mig för journalister.
Jag vet att ni vill ha lite insideinformation om vilka som går vidare och vilka som var tokigast och sådär, men gott folk my lips are sealed. Tyvärr.

Nu sitter jag på Fröken Olssons och har precis ätit en mycket god panini med ost och skinka. Mums. Det är så himla bra här för de har gratis internet så man kan vara uppkopplad samtidigt som man äter. Det är fint.
Snart ska jag gå tillbaka till mitt hotellrum och titta på hockey. Tredje finalmatchen mellan HV71 och Linköping ju. Det måste ses. Även om man är en antisportfantast som jag.

Heja HV!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ofta det är svårt att hitta i Göteborg. Centralen är ju inte ens stor, lilla lilla my.

2008-04-14 @ 21:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback