helgen är nu officiellt över

och tentaplugget tog lika snabbt över.
men det var helt klart en helt okej helg, bättre än bra.
fredagen var ovanligt lugn och jag hängde med lillasyster och hennes kompisar efter jobbet. tur för mig att de lagade mat eftersom jag inte kan så jag slapp svälta.
lördagen bjöd på mer. jobb hela dagen med massor av kunder och extrapriser. jag dealade med sophie så att jag jobbade på söndagen med. dumt egentligen men jag var tvungen och hon verkade glad över detta när jag träffar henne packad och fin på apt på kvällen.
hur som helst så skyndade jag mig hem och duschade efter jobbet på lördagen och tog emot gästerna i dörren knappt påklädd och osminkad. men vad sjutton gör väl det. kvällen bjöd på mycket alkohol, roliga lekar en konsert med caesars och diverse fyllesamtal, kärleksbrev, stulna brödlimpor, korv med bröd och kaosartade taxiresor som vi vägrade betala för. jag vet inte hur vi lyckades låsa in våra arbetskläder hos kattis och glömma nyckeln hemma hos mig. jag tror att hon får ta på sig ansvaret för det faktiskt. haha. men vi lyckades ändå pruta ner taxiresan såpass mycket att vi kunde ta oss hem till mig och hämta nyckeln och åka ner till henne igen och äta mackor, prata med diverse människor om särskrivningar och kärleksbrev för att sedan insomna.
söndagen var mindre rolig. vaknade runt åtta och såg att kattis inte låg i sin säng. hörde att duschen var på så jag somnade om. vaknade runt nio och såg att kattis låg i sin säng och sov. mycket lustigt. gick upp en stund senare och duschade bort den värsta bakfyllan och bredde sedan fyra creamcheesemackor som förtärdes av oss i eriks bil eftersom han var så snäll och hämtade oss när vi uppenbarligen inte kunde köra själva. startade arbetsdagen med att göra fel, stackars nya killen på jobbet som vi två skulle lära upp idag förstod nog nu mindre än innan haha. hur som helst gick det ganska bra ändå och kattis syster köpte lunch till oss som satt huuuur fint som helst. dessutom pratade jag med hellan som bara garvade åt mig. haha vad ska jag göra. kattis avslutade även denna dag med att stjäla och snälla niklas hämtade två bakfulla trötta idioter som ville åka. jag orkar inte tentaplugga nu hur som helst. funderar seriöst på att försvinna spårlöst så att jag slipper göra tentan. man borde väl kunna bli journalist ändå i något annat land typ?! eller så skiter jag helt enkelt i journalistyrket och jobbar på krauta tills jag går i pension?! kanske inte.

fotnot: jag är blyg. mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback