flytta hemifrån och ensamhet

förra helgen var ganska ensam.
denna helgen med.
igår tittade jag på film. helt ensam. jag såg the holiday som förövrigt var väldigt bra. tänk om man fann sig en man som jude law. då skulle jag vara nöjd för resten av livet. mm.
annars kände jag mig ganska patetisk när jag för andra helgen i rad stegade in på video mix och köpte godis och hyrde film alldeles ensam. förra helgen var jag där både fredag och lördag. får se om jag gör en repris denna helgen med. den där kassörskan kunde ju vara lite trevligare dock. usch o fy.
annars trivs jag rätt bra i min ensamhet. det är ganska skönt att slippa alla andra. man gör precis som man vill när man vill. inte så dumt. dock längtar jag enormt mycket till jag får träffa louise och emma nästa gång. bara för att man inte träffar någon så ofta så är det alltid den personen man vill träffa allra mest och behöver träffa allra mest. typiskt.

i övrigt har jag jobbat idag. sen har jag även pratat med min granne om lägenhet. hon skulle se om hon hittade någon fin liten tvåa till lilla mig. hon sa att hon bestämde vem som bodde var och att man alltid kan prioritera så att man slipper vänta i en evighet för att få en egen lya. skönt för mig!
alla andra pratar ju om att flytta både till öster och väster och norr så jag får väl helt enkelt stanna i jönköping tills jag dör. jag gillar jönköping. vad jag inte gillar är att det inte finns så många människor här. man har liksom redan träffat alla. och sen finns det ett minus till, det är att det inte finns någon liten lokal pub. en pub där man kan sitta vid bardisken och bli packad, helt ensam, en kväll. ett ställe där det inte hade varit konstigt att gå ensam till för att dränka ett och annat problem. för en sån pub hade gjort susen!

en annan sak som gjorde mig glad var att pappa frågade om jag ville åka till miami och key west. vill jag det?! haha han är så rolig. klart jag vill det! i såna fall skulle vi åka dit över nyår i två veckor. gud vad skönt det skulle vara! i såna fall ska jag nog inte gå till mina vänner på miami ink! oh nej. bad thoughts, bad! man kan iaf kika in. även om man inte gör nåt. fast jag vill. fast kan man med att tauera något när pappa betalar resan och han har sagt att om jag tatuerar mig en gång till så tänker han aldrig mer någonsin betala något åt mig igen. näää det verkar dumt att utmana ödet. fast ändå. det kliar lite i fingrarna, det gör det ju. men det vore helt klart skönt att komma iväg. hoppas att det blir av bara. man vet ju aldrig med min pappa. han är ju lika seg som mig när det kommer till att planera och ta tag i saker.

köpte en fin lite kofta häromdan också. en stickad. med dödskallar på. från carlings. himla fin var den tycker jag. och sen kunde jag inte hålla i pengarna när jag väl var igång så jag köpte ett urgulligt halsband med. så nu är man än en gång bankrutt med en skuld till mor&far. usch! alltid samma visa. men vad sjutton. man lever bara en gång.

om jag skulle ta och sluta tjata kanske och göra något vettigt av mitt liv. hmm ja. jag ska nog gå och se på tv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback