på grön kvist

jag är sjuk. det är inte roligt. men ändå känner jag mig inte så nere. hur tjock man än är i halsen och hur mycket äckligt slem man hostar upp så kan det inte riktigt tynga ner mig. jag vet inte om dte kanske är så att det är febern som gör mig helt galen men men.
jag känner ändå att det börjar gå bra för mig. och för mina vänner.
vaknade imorse av att jag fick ett sms av louise. hon har fått jobb. det är roligt! och igår var jag på arbetsintervju. det kan leda till jobb i bästa fall. det är också roligt. hihi.

jag vet inte om det är positivt eller negativt för mig och kattis att vi jobbar olika helger. antingen blir det så att vi helt enkelt sparar massor av pengar på det så att vi itne kan slösa pengarna på krogen och senare flytta ihop eller så hittar vi något sätt att slösa dem på ändå men kommer inte umgås så mycket så att vi antingen inte träffas alls eller blir som ett distansförhållande och saknar varandra hela tiden. haha. ja vi får väl se hur det blir.

något som jag just nu i alla fall tänker på är min framtid. antingen bestämmer jag mig för att söka till jornalistlinjen eller så flyttar jag till antingen schweiz eller österrike i vinter. jag borde nog hur som helst söka och se om jag kommer in. det är ju inte värre än så att jag kan söka nästa år igen och förhoppningsvis komma in då istället och hoppa på då. uuuusch jag har sån ångest över detta. och om jag nu bestämmer mig för att flytta iväg i vinter. hur ska vi då göra med en lägenhet. om jag och kattis lyckas få tag i en shysst lägenhet finns det då någon som vill hyra mitt rum under sex månader och kommer kattis att vilja bo själv, klarar hon sig verkligen utan mig?! haha klart hon gör men frågan är hur man gör om man flyttar. mitt motto har ju alltid varit det löser sig. och det gör det ju förvisso alltid men frågan är om det gör det nu?! aja. kanske inte borde grubbla så mycket över detta.

nu ska jag i alla fall göra lite läxor. inte ens när man är sjuk slipper man undan. och så intervjun tills imorgon med. vem fan ska man intervjua? blä blä blä. det vore helt klart lättare om det bara var att skriva en krönika. det är min grej det. att bara skriva ner en massa skit om ett ämne. haha.

get well soon!
(tack my du är så omtänksam)

Kommentarer
Postat av: Angelica

tänker du banga pâ schweiz nu :S
har ju nästan börjat förbereda mig för detta :p
haha krya pa dig vännen! puss

2007-03-14 @ 21:00:15
Postat av: louise

krya på dig snyggo! promenera mera! haha. håller tummarna för ig & jobbet. tycker absolut att du ska söka journalist - man kan ju faktiskt tacka nej. om du kommer på vad jag ska söka skulle jag också bli glad, haha. puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback