Glad midsommar!

Midsommarafton var väldigt bra faktiskt. Jag tänkte att det skulle bli skönt att bara vara hemma och ta det lugnt. Men det blev så mycket bättre än så. Den här midsommaren var faktiskt en av de bättre jag har firat i sverige. Inget slår ju än så länge dagen då man stod på arlanda och skulle vara borta från sverige i en månad. Men det hör ju till ett annat kapitel i mitt liv.

Den här midsommaren började lite fint med att jag och kattis vaknar kvart i elva i sofforna hemma hos mig. Efter att ha tittat på ex antal säsonger av sex and the city hade vi visst råkat somna i soffan. Klockan tolv skulle vi befinna oss ute i ammarp på midsommarlunch. Väl där ute åt vi lunch med kattis släkt och detta inkluderade faster gunni&goe, kusin hanna, farmor&farfar kurt, farbror jens&bitte, kusin david och kusin idas bebis vincent. Och två hundar som jag är lite rädd för faktiskt. Det var trevligt. Det är ju bra att kattis har så stor släkt ändå eftersom jag inte har någon alls typ. Vi har iaf inga regelbundna släktträffar och såntdär.

När vi proppat i oss all mat och jordgubbar åkte vi och hämtade kläder och lite sprit i baggarp. Sen åkte vi hem till mig och började festen. Vi tittade vidare på sex and the city och drack öl. Vi skulle ha grillat oxfilé men eftersom vädret inte tillät det så fick vi steka i grillpannan. Men det blev väldigt gott ändå. Med tanke på att vi inte kan laga mat alls så blev det väldigt gott. En kulinarisk upplevelse utöver det vanliga. Lagom till middagen kom emma.

Efter middagen satte vi igång att dricka lite mera och spela våghals, den nya versionen av sanning&konsekvens. Det var skoj! Emma fick härma en säl som tappat bort sin familj och kattis fick rita av sitt kön. Jag fick mest skicka pinsamma sms till folk. As usual. när vi tröttnad på vin och cider och våghals så gick vi på de lite starkare grejerna. Margaritas, strawberry daiquiri och poker stod på tapeten! Ja kvällen kunde ju bara sluta på ett bra sätt helt enkelt.

Lite senare in mot natten kom Love och Markus förbi. Då spelade vi lite våghals igen och med de två killarna kunde det ju inte bli annat än skoj. Sjuk humor ja tack.

Framåt fem tiden hade alla trillat hemåt och jag och kattis somnade på soffan igen. Haha. Det är den bästa sovplatsen genom tiderna!

Hoppas ni andra haft en bra midsommar!

Kommentarer
Postat av: Katrine

du är ju välkommen i våran släkt precis när du vill : ) du skulle nog gillat det idag med smörgåstårta, kattungar, alex och Louises gamla pojkvän per kom med sina småttingar. hur söta som helst! call me, can ya? såg att du var på maxi..

2007-06-24 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback