tur & retur

torsdag - lördag tillbringades alltså i helsingborg.
jönköping - helsingborg tur och retur helt enkelt.
blev även en liten vistelse i köpenhamn. inte fel det!

men vi börjar från början. torsdag. jag och kattis stiger upp och gör oss klara. packar ner det sista. sen sätter vi oss i världens minsta audi och kör mot helsingborg. vi stannade på burger king eftersom vi inte åt någon frukost. på bk jobbade världens mest dryga människa genom tiderna. hon hade förmodligen knarkat en aning mycket och tappat alla sina hjärnceller i någon knarkarkvart i skogen. haha. ja jesus. men när vi väl fått i oss lite mat fortskred resan och vi var snart nere i skåneland för att inta helsingborg och festivalen.
när vi kom ner åkte vi ihop med mattias och hans bror och handlade mat och sen efter grillningen satte festen igång. vi gick ner mot stan för att se lisa miskovsky. sedan såg vi även världens bästa timo räisänen och eskobar och mando diao. ja det var en trevlig kväll som avslutades med kebab med väldigt stark sås.

på fredagen hade vi bestämt att vi skulle gå upp tidigt och åka till köpenhamn. vi vaknade halv tolv. hrm. men vi kom iväg vid ett och tåg båten över till helsingör. väl där skulle vi ta tåget till köpenhamn. tyvärr så var detta inställt och vi fick vänta en timme (!) på stationen. men timmen gick väldigt snabbt. jag vet inte om det är för att mattias och kalle är väldigt roliga eller om jag helt enkelt är van vid att vänta på tågstationer. haha.
hur som helst så kom vi fram till köpenhamn och insåg att vi bara hade ca en timma på oss innan vi var tvugna att åka hem igen. så jag och kattis rusade till ströget och urban outfitters och hittade lite grejer. jag köpte två t-shirtar. mkt fina! det var ungefär det vi hann innan vi var tvugna att rusa tillbaka till stationen. kalle och mattias hade bara suttit på en bar vid stationen och druckit öl under tiden. (de hade druckit några öl på vägen dit också +en till frukost) men sen när vi väl satt på tåget igen så kunde vi lugna ner oss en aning. killarna hade köpt öl och även cider till oss. så hemfärden blev rolig med mycket skratt och sex snack. haha. kändes som en högstadieresa all over igen. roligt värre.
när vi kom över till hbg igen var vi tvugna att skynda till terrassen där bord var beställt till halv åtta. detta innebar att vi var tvugna att springa upp för tusen miljarder trappsteg och världens lutning. tack! var helt jätte äcklig och svettig när vi skog oss ner vid bordet. men det blev en trevlig kväll och vi såg faktiskt joddla med siv och hörde von benzo och även en liten del av perikles var ska vi sova inatt live. bra det där med gratis festival.

sen var det natt och jag vaknar i min säng med alla kläder på. varm som faen. kalle petar på mig och undrar om han får sova på min luftmadrass. det fick han inte haha! han sov på golvet sen innan han hittade till soffan. sjukt kul. på lördag morgon vaknar jag av att det sitter massa okända män i mitt sovrum (läs mattias vardagsrum). (hör och häpna! män i mitt sovrum!?) robin undrade om jag skulle med och käka bakispizza men jag kände att jag gjorde bäst i att stanna kvar under täcket. sen när de gått fes jag och då kunde jag inte sluta skratta haha. mattias o kattis höll på att dö inne i sovrummet och ja sen så åkte vi till väla centrum och sen åkte faktiskt kattis och jag hem till jönköping igen!

nu har ni verkligen fått historien detaljerat återgiven. nu ska ni vara nöjda. allt kom väl dock inte med men väldigt mycket ändå! det är alltid lättare att vara på plats. well well.

jag kunde inte sova innan så jag ska nog försöka igen, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback