historier om mina vänner skorna


gud vad jag hade för lite att göra idag. så jag städade min garderob och kastade ut lite skit och sen så dokumenterade jag mina skor. fast jag orkade inte ta kort på alla så det blev bara några. orkade tex inte släpa fram alla boots och stövletter och kängor och grejer. varför har jag så många skor?! jag har ju inte ens använt hälften av dem mer än en gång. det är sinnessjukt. vad ska jag med alla skor till. en del är itne ens snygga. men favoriterna finns ju. just nu är jag väldigt inne på mina ljusgula kawasaki sneakers. dom är så sköna! annars är ju mina senaste vita converse en favorit. vita converse passar ju till allt! tycker jag iaf. och dom funkar vår sommar höst och vinter. året runt helt enkelt. kanske itne egentligen men jag använder dom så! dom guldiga nike dojjorna funkar ganska bra till min lilla söta kjol har jag upptäckt. och i dom skotskrutiga röda skorna ser man ut som en punkare. i dom svarta vagabond kan man gå säkert tusen mil. det har jag provat. jag frös och hade ont överallt utom i fötterna. dom var varma och sköna. jag gick och jag gick. det var nästan vinter och jag var full och hade ångest och klockan var väl en sisådär fyra fem på morgonen. inget batteri på¨telefonen och inga pengar. men hem kom jag. dom svarta pumpsen fick jag av kattis en gång. dom är favoriterna av fin skorna. dom passar ju både till byxor och klänning med eller utan leggings. jimi hendrix vansen vet jag egentligen inte varför jag köpte. gillar ju hendrix men inte så extremt mycket. det var nog bara för att liksom. leopardsen är givna i mitt hjärta. mm leopard är en kvinnas bästa vän. en så snygg detalj bara. två par gula nike sneakers. ett par air force one. limited edition. det var bara ett måste. har väl använt dom några ggr iaf. de andra flätade vit/gula har använts flitigt på tågluffen och fick även vara med på hultan iår. dom är såna där sköna skor som man egentligen inte riktigt vet hur man ska använda. cheapo skorna är snygga men alltså jag vet bara inte. slogs med mamma för att få dem och det var ju kanske lite dumt. ett par av de få hon betalat och dom använder jag inte ens. seglardojorna. ja alltså vad är en segelkvinna med egen segelbåt utan ett par fula seglarskor. som tur var var det ju inne med henri lloyd jacka och seglarskor för x  antal år sedan. inga pengar behövdes spenderas det var bara att plocka fram ur garderoben. annars är det ju converse i alla former och färger, beige, svart, vit, jeans, rödblommiga. hmm ja de har använts flitigt genom åren och borde slängas men man slänger inte converse det gör man inte. man samlar damm med dom. dom påminner om gamla minnen också. på de i jeans står det my på den ena och jossan på den andra. det påminner om den tiden då vi hängde med öxmarkarna och var hiphoppare på riktigt i "ghettot", det var en rolig tid. man var så ung. love hade jättelånga dreads, jossan var alltid alldeles för full och nina och jag och alla de andra boysen låg i patriks föräldrars säng och skrattade åt deras bröllopsfoto. så fint liv. det var då. lite impulsköp av fin skor har det ju blivit, plus ett par bal/student skor, vet inte riktigt när de används men någon gång blir det väl då och då. men på lördag är det givet. på lördag är det fest och då är det den lilla svarta på som gäller och de nya gröna sandalerna eller vad man ska kalla det med kilklack. grön metallic är ju bara så fult att det blir snyggt. så är det för det vet jag. för det tycker jag. hoppas bara att det blir fint väder nu med!

ja nu fick ni veta lite om några av mina skor iaf. kanske tar resten någon annan gång. detta var ju nästan hälften av dom iaf. haha. sinnes.
see ya wouldn't wanna be ya!

Kommentarer
Postat av: Kattis-O-Kunskap

Just det! Nu minns jag ju. Hur kunde jag ens glömma att den hette så. Det var ju typ det roligaste med hela låten, då på den tiden ;) tur att jag har dig ibland så att du kan rätta mina fel haha

2007-07-05 @ 21:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback