vad vore väl en bal på slottet? (utkast)

Kanske långtråkig och dötrist.
Jag sitter här och inser att den tionde december verkligen är nobeldagen. det går inte att missa.
tv 4 har lagt ner osannolika summor pengar på rättigheterna att sända från nobelfesten och snackas det om att man inte har råd att ha kvar lokal redaktionerna. nonens!
men hur som helst så har ju hela dagen kantats av nobeldagen, i väntrummet på sjukhuset visades sändningar om nobel på tv. på min tv hemma när jag trodde att jag skulle få se that 70's show visades istället bara massa tjafs om nobel. jag vill inte se skräpet. om jag inte får vara där vill jag heller inte se. titta på prinsessan madelaines kläning, bourdeauxröd. jojomensan. sparsmakat. mycket vacker. och tiaran. den är privat. privat i den mening att den är specialgjord för prinsessan och används av henne vid speciella tillfällen. inte direkt på kompisens inflyttningsfest kanske men vid middagar som nobelmiddagen.
jag undrar när det är min tur att klä upp mig sådär. i bordeauxrött eller kanske ännu hellre svart. svart är mer min färg.
men det måste ju ändå vara roligare att vara kvinna vid såna här tillfällen. männen ser ju likdana ut allihopa. små pingviner som struttar runt i blå salen. nä tack gud för att man är kvinna. då får man chansen att klä upp sig och överraska i en slående vacker klänning designad av någon stilig herre som kanske karl lagerfeld eller roberto cavalli eller någon annan med italienskt påbrå. fördelen i att vara kvinna ligger också i att man inte behöver vara så nervös som männen den här dagen. chansen att få ett nobelpris minskar ju påtagligt när man föds och det konstaterats att man är av kvinnligt kön. haha det kan de ha de där männen, nu får de sitta där och våndas. nervösa små jäklar som förmodligen inte kan äta någonting av den där utsökta maten som serveras med sås som vaktats av säpovakter. kanske är de rädda för att magen gör uppror och de börjar svettas kraftigt om de äter, nu när de är så nervösa alltså.
sedan ska det skålas. skålas i bubblande champagne. kungen först. stackars den som gör fel!
jag hoppas verkligen att någon lärde männen att man aldrig ska dricka på tom mage.


?Vad vore väl en bal på slottet? Kanske långtråkig?och dötrist?och?alldeles, alldeles underbar??

Kommentarer
Postat av: louise

hahaha. my + ironi = oslagbart!

2007-12-11 @ 17:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback