wasting my time on a bum like you

läsvärd sommar. jag har lärt mig en del om män. eller snarare fått en del bekräftat om män.
efter att ha läst ut dumpa honom och snart läst ut jenna jamesons' bok har jag inte ändrat uppfattning om män men däremot ändrat mitt tankesätt kring män.

de flesta män verkar vara och är idioter. men behandlar man dem på samma sätt som de behandlar oss skapas en viss balans. det har jag märkt. jag kan ju dock inte svara för alla er andra men jag kan berätta om mina egna erfarenheter.
enligt boken dumpa honom så vet man direkt om en kille gillar en. därför att killar tydligt visar om de faktiskt tycker om en tjej. så vad är det då vi tjejer går och grubblar över och har sådana problem med hela tiden. t ex vet jag med mig att jag ofta säger till mina kompisar saker i stil med "jag förstår mig inte på män" "varför ringer han bara när han vill ligga eller är full" "varför säger han inte bara jag vill ha dig" etc.
jo mina damer såhär är det. jag kan nu berätta detta för er eftersom jag är lite visare än innan nu efter att ha läst dessa fantastiska böcker. om en kille vill ha en tjej visar han det tydligt och direkt. när vi tjejer går och grubblar över varför han inte vågar visa känslor när han är nykter är det egentligen för att han inte har några känslor. när han visar känslor när han är full är det för att han är kåt och du är ett lovligt byte som han vet faller alltför lätt för hans alkoholpåverkade charm. det är så kul det. eller i alla fall är det vad jag har upplevt.

men så kom jag att tänka på att ska man behöva vara ensam bara för att man inte hittar prince charming direkt?
nej vet ni vad, någon måtta får det vara. så jag beslutade mig för att göra världen till en bättre plats och behandla killarna enligt den gyllene regeln.

ni minns väl?
"så som du vill att andra ska behandla dig så ska du också behandla dem"

så därför mina allierade ska jag nu berätta för er vad jag gör. om en kille ringer mig mitt i natten och vill att jag ska komma till honom är jag ju inte dummare än att jag förstår vad det är han egentligen vill säga. om jag då känner mig lite ensam och sugen kanske jag tar och åker till honom. men, jag har kanske sex med honom och sedan när det är avklarat vänder jag mig om och somnar. precis sådär som de gjort mot mig otaliga gånger. haha. så nu får de smaka på sin egen medicin. jag tror inte nödvändigtvis att krig skapar fred men jag tänker ändå inte låta mig bli nedtryckt i skorna mer. nu är det slut på det.
jag kanske är en av dem som just nu bidrar till en sämre värld. men jag lovar och försäkrar att om min drömprins dyker upp ska jag genast lägga av med det jag håller på med.
jag kanske låter lite bitter men det är min rättighet att vara bitter efter alla som dumpat mig så brutalt. jag har nu börjat se ljuset i tunneln och är glad. är det då inte min rättighet att leva som jag vill. jo det är det!

ni vet där känslan när man är super duper glad och inte vet varför. den har börjat hälsa på hos mig allt oftare. eufori!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är väl bara för underbar . du har ju så rätt också. den gyllene reglen borde alla leva efter. i alla sammanhang ;)
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback