utvärdering av skolresan

köpenhamn 9-10 oktober

klockan 7.30 avgick bussen från skolan. eller den skulle ha avgått då men det blev klockan åtta istället pga förseningar och grejer. vilken jävla tid, halv åtta, vem har vaknat då?!
men men, iväg om vi och det skulle bli skoj. första stoppet var louisiana. det var skoj. iofs har jag ju varit där minst tjugo ggr men ändå. det var trevligt att gå runt och titta lite.
sen åkte vi mot köpenhamn och stannade vid christiania. det var häftigt. ärligt talat så skulle jag kunna tänka mig att bo där. så jäkla mysigt att bo i en liten stad mitt i en stor stad. alla känner alla och det är itne vem som helst som får flytta in där. grafitti överallt och små pubar runt husknuten.
tanten som visade oss runt verkade lite lätt påtänd och pratade om hass hela tiden. vi förstod itne nåt men efter ett tag insåg vi ju att det var hasch hon pratade om. haha. hon kallade även haschet för fjolltobak. vilken pingla alltså!
bevar christiania!

sen var det incheckning på vårat hostel. det var fint och fräscht och låg mitt i city.
jag hellan och stina sprang till stan för att göra en snabb räd. jag hittade faktiskt en jätte fin burberry tunika som jag givetvis itne kunde motstå och köpte. enkelt.
sen var det hem igen springa in i duschen och ner till killarnas rum och förfesta. var kanske lite dålig taggning men det var trevligt. sen gick vi till ströget och satte oss på någon bar där det var en kille som spelade gitarr. mkt mysigt. det blev blev en och anna tequila men även min älskade after eight shot som jag rekomenderar starkt.
man tar ett shotsglas häller i lite kalhua, sen häller man i mint extrakt alt mintlikör och sedan toppar man detta med lite baileys. låt väl smaka!
mkt sprit blev det iaf och skoj var det.
vi somnade gott på natten för att några timmar senare vara utcheckade och käka frukost vid nio. mördande tider detta! (tillägg till förra inlägget, det var ingen som kidnappade oss och mördade oss på hostelet. däremot var det en kille som försvunnit ett tag innan vi kom dit. lite läskigt.)
ett studiebesök på glyptoteket med danska guide som man inte förstod ett piss av vad han sa.
men statyerna var ju häftiga och mumierna var ju lite äckliga.
sen ner på stan igen för att genomsöka urban outfitters. fyndade en rätt cool t-shirt med tryckknappar lite här och var så man kan bestämma om man vill ha t-shirt eller linne, stor eller tight. mkt prisvärd. hittade även en my little pony t-shirt som jag letat efter så länge. happy times!
även en jätte söt liten svart kuvertväska från fris company. blir bra till helgens bravader tror jag.
ja sen blev det ju en lång bussresa hem med mkt sömn och lite film och yatzy. skönt.

ja man kan väl säga att jag är väldigt nöjd med den resan. slår ju dock inte gymnasiets skolresor med fylleslag men annars så var det himla skoj.

men nu är det dags för lektion. andreas ska visa en film för mig nu med.

hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback