förväntas jag vara vuxen nu?!

igår, lördagen den elfte november, fyllde jag alltså 20 år. dessa åtråvärda 20 åren alla bara längtar efter att få fylla. eller?!
jag i alla fall har väl inte direkt längtat efter den här åldern. visst är det skönt att kunna åka till systemet och få handla vad man vill ur sortimentet helt lagligt. men det känns ändå inte som något jättestort.

det hela känns mest som besvär. besvär med att bete sig vuxet, veta hur man ska göra, veta vad man ska göra, vad man ska göra med sitt liv, ordna massor av grejer och bara vara sådär duktig.
det känns som att varje gång jag närmar mig min födelsedag så regrederar jag och blir ett år yngre.
inte fasen är jag vuxen. långt ifrån! jag skulle aldrig kunna tänka mig att försörja en familj om några år. ta hand om ett barn. nej det där är inget för mig. den tiden lär väl komma men det dröjer nog ett tag.

än så länge är jag bara lilla my som är glad för det mesta men sur på systemet och människor. haha ja det är jag i ett nötskal. nä jag ska avsluta min utbildning i maj och sen ska jag jobba ihop en massa pengar, flytta hemifrån och kanske köpa en häftig bil. men det sistnämnda lär nog bara bli om jag vinner pengar. jag nöjer mig itne direkt med en liten nissan micra eller nåt.

nä jag ska bannimej lära mig att ta hand om mig själv först innan något annat planeras. efter det så ska jag skaffa mig ytterligare lite utbildning och sedan göra karriär. eller bara ha ett hyffsat jobb.

jag behöver ju faktiskt inga fler barn jag har ju redan tre stycken. malin, angelica och kattis.
det är mina fina ungar det. och i fredags fick jag jättefina presenter av dem.
bland annat ett lite smått generande fotoalbum, ja ibland får man lov att skämmas och bli knallröd i ansiktet. men gud vad många gånger jag kommer att titta i albumet och det lockar fram några skratt och underbara minnen.
fick massa annat också som jag inte orkar räkna upp men jag kan ju lova att det är mycket användbara och fina grejer som kommer att slitas med hälsan.
TACK mina underbara vänner!

me love you longtime ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback