andra advent

 

och julbaket är i full gång. efter en kväll fylld av julgodis går jag till sängs med magknip och en lätt känsla av illamående. men gud så bra det gick för oss!

jag bestämde att vi skulle göra skumtomtefudge och klassiska kolor. lina ville att vi skulle göra knäck, weinernougat och såna där läskiga bollar av nougat och mandelmassa som sedan doppas, alternativt dränks, i choklad.

emma och sara sattes i arbete och julbaket var ett faktum. allting provsmakades såklart. vi hade inte ens tid att vänta på att bakverken skulle svalna och stelna.

imorgon måste vi gå till gymmet för att träna bort julgodiset. men det var det värt! på tisdag väntar öråd och planering. ja vi får väl se hur det går. men först blir det fortsättning följer av julbaket. imorgon ger jag mig på lussekatterna. pepparkakorna skiter jag i i år för jag tycker ändå att de man köper i affären är godare!

vänta er bilder från en katastrof imorgon då jag alldeles allena ska baka lussekatterna.

nämnde jag att det började brinna sist jag hade igång ugnen? och att brandlarmet gick när jag stekte hamburgare? ingen som vill volontärarbeta som min övervakare?

 

god natt / pyroman-my

 

ps. helen bara för att jag bad er skriva under behöver du ju inte sluta kommentera? :( ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback