okej verkligen

detta är inte okej.
jag räknade mina skor nu. i runda slängar, jag kan ha räknat fel någonstans, har jag 57 par skor ståendes i garderoben. detta är iofs inräknat träningsskor och gummistövlar men ändå det är såna jag någon gång lagt pengar på. sen finns det ju x antal pjäxor och inlines och annat krafs i källaren med. herrguuuud. det är för mycket. detta plus att jag har ett par skor på ingående som jag klickat hem från asos.
om man räknar att varje par skor i genomsnitt kostar 500 kronor så har jag alltså lagt nästan 30 000 kronor på skor. var kom alla de pengarna ifrån?! tänk om jag istället faktiskt bara hade köpt ett par converse per år eftersom jag nästan ändå bara använder dem så hade jag kunnat ge mig ut i världen och resa eller kanske flyttat hemifrån eller något annat vettigare än att ha massa pumps, stövlar, stövletter och sneakers ståendes i garderoben. jag får lite ångest nu faktiskt. men å andra sidan. jag tror att det är någon slags fetisch jag utvecklat under årens lopp. jag kan inte med och slänga dem och jag får lite ångest varje gång jag ska resa någonstans eftersom alla skor inte kan hänga med och jag faktiskt tycker synd om dem som får stå kvar i den mörka garderoben.
när jag flyttar hemifrån ska jag ha en stor walk-in closet och om inte detta går att fixa ska iaf skorna få stå i prydliga rader i en fin hylla eller åtminstone få ligga i fina kartonger med fint silkespapper runt sig. mm så ska det bli.
konstigt egentligen. hur fick jag denna åkomma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback